Rok donošenja i dopuštenost izmjene odluke o odabiru tijekom roka mirovanja

Prema Zakonu o javnoj nabavi, odluka o odabiru se donosi unutar 30 dana od isteka roka za dostavu
ponuda, ukoliko naručitelj u dokumentaciji o nabavi nije odredio duži rok. Za prekoračenje rokova
uložene su žalbe o kojima je odlučivala DKOM ili Visoki upravni sud. Zakon propisuje i prekršajnu
odgovornost kada se ne postupa sukladno navedenom pa se u članku navodi presuda donesena u
prekršajnom postupku pokrenutom temeljem takvog navoda
Odluka o provedbi zelene javne nabave

Početkom ove godine na snagu je stupila Odluka o provedbi zelene javne nabave, predstavljajući
važan korak prema održivoj budućnosti i usklađenosti s nacionalnim i europskim ciljevima zaštite
okoliša. Odlukom se uređuje provedba zelene javne nabave pa su određeni predmeti nabave za koje
tijela državne uprave trebaju provesti zelenu nabavu. Odlukom se određuju konkretna zelena mjerila
i ciljevi, pokazatelji te sustav praćenja i izvješćivanja o zelenoj javnoj nabavi.
Popis glavnih isporuka robe gospodarskih subjekata na čiju se sposobnost oslonio ponuditelj

Prilikom provođenja postupaka javne nabave javljaju se slučajevi u kojima se ponuditelji oslanjaju na
sposobnost drugih gospodarskih subjekata. Mogućnost se iščitava u čl. 268. ZJN 2016, ali i Direktivom
EU u kojoj je navedeno da se gospodarski subjekt može osloniti, prema potrebi i za određeni ugovor,
na sposobnosti drugih subjekata, bez obzira na to kakva je pravna narav veze između njih i njega.
U članku se obrađuju pitanja dopuštenosti korištenja od strane ponuditelja popisa glavnih isporuka
robe drugih gospodarskih subjekata te rješenja DKOM-a i obrazloženja presuda VUS-a.
Poništenje postupka – ako postanu poznate okolnosti zbog kojih ne bi došlo do pokretanja postupka javne nabave, s primjerima iz presuda Visokog upravnog suda

Postupak javne nabave provodi se s namjerom sklapanja ugovora o nabavi roba, usluga ili radova,
ali ne završava svaki postupak donošenjem odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja. Zakonom
su propisane okolnosti u kojim slučajevima se donosi odluka o poništenju pa postupak javne nabave
završava izvršnošću takve odluke. U nastavku teksta se na primjerima presuda Visokog upravnog
suda pojašnjava poništenje postupka javne nabave, jer su nastale okolnosti zbog kojih ne bi došlo do
njegova pokretanja.
Predmet nabave i podjela na grupe – praksa Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave i Visokog upravnog suda

Naručitelj u postupku javne nabave može predmet nabave podijeliti na grupe. Kriteriji za to
su primjerice, prema vrsti, svojstvima, namjeni, mjestu ili vremenu ispunjenja, u kojem slučaju
određuje predmet i veličinu pojedine grupe, uzimajući u obzir mogućnost pristupa malih i srednjih
gospodarskih subjekata u postupku javne nabave. Zakonom je propisano da ukoliko javni naručitelj
nije predmet nabave podijelio po grupama da je obvezan u dokumentaciji o nabavi i izvješću o javnoj
nabavi naznačiti glavne razloge za takvu odluku. U članku autor navodi primjere iz rješenja DKOM-a
i presuda Visokog upravnog suda Republike Hrvatske kojima je odlučeno o zakonitosti postupanja
naručitelja u vezi navedenih pitanja.
Procijenjena vrijednost nabave

Procijenjena vrijednost nabave mora biti valjano određena u trenutku početka postupka javne nabave.
Izračunavanje procijenjene vrijednosti nabave temelji se na ukupnom iznosu, bez PDV-a, uključujući
sve opcije i moguća obnavljanja ugovora, što se izričito određuje u dokumentaciji o nabavi. Način
izračunavanja procijenjene vrijednosti ne smije se koristiti s namjerom izbjegavanja primjene ZJN
2016 i provođenja jednostavne nabave, nabave male ili velike vrijednosti.
Praksa Visokog upravnog suda o poništenju postupka javne nabave – sadržajno bitno drukčija obavijest o nadmetanju ili dokumentacija o nabavi

Postupak javne nabave završava izvrsnošću odluke o odabiru ili odluke o poništenju. Jedan od razloga
za poništenje postupka predstavljaju okolnosti koje se prije pokretanja postupka javne nabave nisu
mogle predvidjeti ili bi dovele do sadržajno drugačije dokumentacije o nabavi odnosno obavijesti o
nadmetanju. Prilikom donošenja odluke o poništenju postupka javne nabave, potrebno je obrazložiti
razloge za njegovo poništenje. U članku se daju presude Visokog upravnog suda iz kojih su razvidni
stavovi i pravna shvaćanja postojanja razloga poništenja.
Izmjena cijene iz ugovora o javnoj nabavi
ZORAN VUIĆ, dipl. iur.
Pitanja iz prakse u vezi izuzeća od primjene Zakona o javnoj nabavi
ZORAN VUIĆ, dipl. iur.
Zahtjev za nastavak postupka javne nabave u žalbenim postupcima
ZORAN VUIĆ, dipl. iur.