Članak: Pokazatelji efikasnosti poslovanja u hotelijerstvu na osnovi USALI standarda

Časopis: Računovodstvo i financije – veljača 2024.

Stranica: 168

Stručni članak:  UDK 347.7

Autor/i: ŽELJKO DEKOVIĆ, mag. oec.

Kategorije: 2024ČlanciGranske specifičnostiRačunovodstvo i financijeUgostiteljstvo i turizamVeljača
Ključne riječi: 2024efikasnosthotelijerstvoključni pokazatelji poslovanjaposlovni rezultarifUSALI

Kratki sadržaj članka

Hotelijerstvo je djelatnost s međunarodnim karakterom poslovanja što uvjetuje prihvaćanje čitavog niza međunarodnih standarda informiranja i komuniciranja na tržištu. Uniform System of Accounts for the Lodging Industry (USALI) predstavlja općeprihvaćeni standard praćenja rezultata poslovanja u svjetskom hotelijerstvu koji je namijenjen menadžmentu, vlasnicima, investitorima te financijskim institucijama, a čija primjena u hrvatskom hotelijerstvu omogućuje usporedbu rezultata s na primjer prosječnim ili najboljim rezultatom u djelatnosti u zemlji i inozemstvu, kao i s rezultatima prošlog obračunskog razdoblja i internim planom i budžetom. Kao temeljni okvir za uvođenje sustava računovodstva odgovornosti u hotelijerstvu, USALI definira pokazatelje praćenja i izvještavanja svih vrsta prihoda i troškova po pojedinim odjeljenjima, kao i iskazivanje ključnih pokazatelja poslovanja pojedinih odjeljenja hotelskih objekata. Hospitality Financial and Technology Professionals (HFTP®) i Global Finance Committee (GFC) pripremaju izdanje nove 12. revidirane verzije USALI koja se očekuje u proljeće 2024. godine. Ujedno se u novije vrijeme sve veća važnost dodjeljuje nefinancijskim pokazateljima u poslovanju hotelijerskih poduzeća primjenom Direktive o nefinancijskom izvještavanju 2014/95/EU, koja je stupila na snagu početkom 2017. godine kojom je i izmijenjena Računovodstvena direktiva (Direktiva 2013/34/EU), a koja nalaže obvezno nefinancijsko izvještavanje za poduzeća od javnog interesa.

Članak u PDF formatu

Da bi vidjeli članak, potrebno je da budete ulogirani.

Ova web stranica koristi kolačiće kako bi pratila korisničko ponašanje u svrhu poboljšanja korisničkog iskustva. Slažem se Više