Članak: Računovodstveni i porezni aspekt troškova promidžbe, reprezentacije i darovanja

Časopis: Računovodstvo i financije – studeni 2023.

Stranica: 40

Stručni članak: UDK 657.2 

Autor/i: Mr. sc. MILJENKA CUTVARIĆ 

Kategorije: 2023ČlanciFinancijsko računovodstvoRačunovodstvoRačunovodstvo i financijeStudeni
Ključne riječi: 2023dana darovanjadonacijeisporuke bez naknadeporezno priznati rashodiriftroškovi promidžbetroškovi reprezentacije

Kratki sadržaj članka

Troškovi promidžbe, reprezentacije i troškovi po osnovu danih darovanja različito su porezno određeni kod oporezivanja dohotka odnosno dobiti odnosno kod oporezivanja porezom na dodanu vrijednost. Prema Zakonu o porezu na dobit i Zakonu o porezu na dohodak, troškovi reprezentacije porezno su priznati u iznosu 50 %, dok su troškovi promidžbe uz propisane uvjete priznati u ukupnom iznosu. Prema Zakonu o PDV-u, za troškove reprezentacije nije dopušten odbitak pretporeza dok se troškovi promidžbe smatraju poslovnim izdacima za koje je dopušten odbitak pretporeza u ukupnom iznosu. Trošak po osnovu danih darovanja prema određenim uvjetima smatra se porezno priznatim rashodom, ali sa stanovišta PDV-a donacije u naravi smatraju se isporukom bez naknade koja podliježe oporezivanju, osim donacija hrane prema posebnim propisima. U članku autorica ukazuje na razlike u poreznom određenju troškova promidžbe, reprezentacije i danih darovanja te daje primjere njihovog računovodstvenog praćenja.

Članak u PDF formatu

Da bi vidjeli članak, potrebno je da budete ulogirani.

Ova web stranica koristi kolačiće kako bi pratila korisničko ponašanje u svrhu poboljšanja korisničkog iskustva. Slažem se Više